Baćkowice 101,
27-552 Baćkowice

+48 573 154 428
backowice@idsl.pl

Teleporada

Organizacja teleporad w Ośrodku Zdrowia w Baćkowicach

na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 1395)

1.Teleporady realizowane są poprzez połączenie telefoniczne, a w uzasadnionych przypadkach także drogą mailową Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (powtórzenie leków w przypadku chorób przewlekłych).

2. Zapisy na teleporady odbywają się w godzinach pracy POZ (pn.-pt. 8.00 – 18.00). Termin teleporady (dzień, przedział godzinowy) ustalany jest z pracownikiem rejestracji. Pacjent może się zapisać:

  • telefonicznie pod numerem telefonu 15 86 86 226 lub 573 154 428;
  • osobiście;
  • za pośrednictwem osób trzecich.

3. Teleporady udzielane są przez lekarzy oraz pielęgniarki w zakresie ich kompetencji.

4. Realizacja teleporady odbywa się poprzez nawiązanie połączenia telefonicznego właściwego pracownika medycznego z pacjentem i po zweryfikowaniu tożsamości pacjenta przez tego pracownika na podstawie danych, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz danych zawartych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru. Pracownik medyczny może dzwonić z numeru zastrzeżonego.

5. Pracownik medyczny podejmuje 3 próby uzyskania połączenia telefonicznego z Pacjentem, w odstępach nie krótszych niż 5 minut. Brak uzyskania połączenia przy trzeciej próbie skutkuje anulowaniem terminu teleporady.

6. Pacjent ma możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego w bezpośrednim kontakcie z właściwym pracownikiem medycznym, w przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia Pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady. Okoliczność ta jest ustalana przez lekarza/pielęgniarkę w porozumieniu z Pacjentem lub jego opiekunem ustawowym. Pacjent ma również prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym. Wizyta odbędzie się po ustaleniu terminu (data, godzina).

7. W ramach teleporady, jeżeli przemawiają za tym względy medyczne, możliwe jest wystawienie elektronicznych dokumentów (np. recepta, skierowanie lub zwolnienie lekarskie), a także dokumentów wystawionych w formie papierowej, do odbioru w rejestracji POZ.

8. Pacjent ma możliwość realizacji:

  • e-recepty – podając w aptece PESEL oraz czterocyfrowy kod recepty. Kod podawany jest Pacjentowi telefonicznie bądź przez IKP;
  • e-skierowania – podając kod lub klucz wygenerowany przez system e-skierowanie podczas wystawiania skierowania;
  • e-zlecenia na wyroby medyczne – numer zlecenia wygenerowany przez system podawany jest pacjentowi telefonicznie;
  • zleceń na badania dodatkowe, w szczególności laboratoryjne lub obrazowe – na podstawie skierowania w formie papierowe, które Pacjent odbiera osobiście bądź za pośrednictwem osoby upoważnionej w siedzibie POZ;
  • e-ZLA – nie ma konieczności wydruku zwolnienia, jest ono automatycznie przesyłane do pracodawcy i ZUS.

9. Jeśli pacjent posiada Internetowe Konto Pacjenta (IKP) e-recepta i e-skierowanie po wygenerowaniu przez personel przychodzi na wskazany nr telefonu oraz na adres mail. SPZOZ w Baćkowicach zachęca swoich pacjentów do założenia IKP z pomocą pracownika POZ. Zapraszamy zainteresowanych Pacjentów do kontaktu telefonicznego z rejestracją w celu umówienia się na spotkanie z naszym pracownikiem.

10. Pracownik medyczny udzielający teleporady dokonuje adnotacji w dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.

11. Teleporady przeprowadzane są w warunkach gwarantujących poufność i brak dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w związku z udzieleniem teleporady.

12. W celu wypisania e-recepty na leki przyjmowane przewlekle należy złożyć wniosek telefonicznie lub mailowo (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) bądź przygotować kartkę i przekazać ją do POZ. Na zamówieniu należy umieścić:- imię i nazwisko;- adres;- nr telefonu;- nazwę leku, dawkę oraz ilość opakowań.